• Eén plek voor al je kantooroplossingen
  • Persoonlijk advies in 39 vestigingen
  • Gratis verzending vanaf 59,99
❮ Ga terug
Veilig werken op kantoor

22 oktober 2020 Almere, 12:40Laatste update: 13:53

Veilig werken op kantoor

Het is voor veel bedrijven een uitdaging om veilige werkplekken te creëren op kantoor. Bij Office Centre helpen we je daarom graag een handje door alle items voor een COVID-19 proof kantoor op een rij te zetten.

1. Een schone werkplek is een veilige werkplek

Een veilige werkplek begint met hygiëne. Maak het je collega’s en bezoekers zo gemakkelijk mogelijk door hygiëne zuilen bij de ingang te plaatsen, zodat ze direct bij binnenkomst hun handen kunnen desinfecteren. We adviseren daarnaast om flesjes handgel neer te zetten bij de werkplekken en in de gemeenschappelijke ruimtes. 

Om deze gemeenschappelijke ruimtes de hele dag door schoon te houden, is het goed om extra schoonmaakmiddelen op voorraad te hebben. Afhankelijk van de invulling van je werkdag en de afspraken die bij jou op de werkvloer van toepassing zijn, kun je besluiten een mondkapje of gezichtsmasker te dragen.


2. Ga aan de slag met duidelijke communicatie op de werkvloer

We hebben ons aanbod uitgebreid met COVID-19 waarschuwingssigning materialen, die je helpen om te voldoen aan de huidige coronamaatregelen. Zo kun je bij ons terecht voor waarschuwingsstickers, vloerstickers, posters en bebording om looproutes aan te geven en te zorgen dat iedereen anderhalve meter afstand houdt. Communicatie en heldere afspraken zijn belangrijk om duidelijkheid te creëren op de werkvloer en veilig werken op kantoor mogelijk te maken - voor jou, je collega’s én jullie klanten.

Lees meer over het creëren van veilige werkplekken in onze blog: ‘Je kantoor- én thuiswerkplek voorbereiden op de anderhalve meter economie’. 

desinfectie kantoor

3. Houd voldoende afstand tussen de werkplekken

Er zijn een paar elementen onmisbaar voor een veilige werkplek op kantoor. Denk hierbij allereerst aan voldoende ruimte om de anderhalve meter afstand te kunnen hanteren op de werkvloer. De grote, logge bureaus waar meerdere mensen tegelijk aan werken kun je in deze nieuwe situatie beter vervangen door compacte bureaus die je makkelijk verschuift. Wordt het lastig om voldoende afstand tussen de werkplekken te creëren? Kijk dan naar de mogelijkheid om COVID-19 kuchschermen te plaatsen, zoals balieschermen, bureauschermen en hangende schermen. Een scheidingswand is ook een verstandige optie om de werkplekken op een veilige manier van elkaar af te schermen.


Tip! Werken jij en je collega’s parttime op kantoor en thuis? Dan is het van belang dat je ook op kantoor een
webcam en koptelefoon of oortjes hebt voor de online meetings met je thuiswerkende collega’s. 

Klik hier voor ons volledige aanbod kantoormeubelen en de onmisbare artikelen voor een efficiënte en effectieve werkplek op kantoor

veilige werkplek

4. Zorg voor een ruime voorraad kantoorartikelen

In een tijd waarin hygiëne belangrijker dan ooit is, adviseren we om je kantoorartikelen ruimer in te kopen dan je gewend bent. Op ieder bureau een aantal pennen en markers, een eigen notitie- en/of memoblok en voldoende nietmachines voor het hele kantoor. 

Maak daarnaast duidelijke afspraken over het gebruik van de printer en andere kantoormachines, zoals de papierversnipperaar en labelprinter. Neem deze apparaten eventueel mee in je looproutes of zorg ervoor dat ze een centrale plek krijgen tussen de werkplekken. Zo is het voor iedereen duidelijk zichtbaar als ze reeds in gebruik zijn en voorkom je onnodige drukte op één specifieke plek op de werkvloer.  

Tot slot hebben we natuurlijk ook alles op facilitair vlak op voorraad. Van koffie en thee inclusief alle benodigdheden die daarbij komen kijken, tot koude dranken, soep en toiletpapier